IPG Mediabrands aloittaa neljännesvuosittaisen raportoinnin sosiaalisten alustojen käytännöistä

26.8.2020

IPG Mediabrands on julkaissut toteuttamansa Media Responsible Audit:n, ensimmäisen laatuaan, jonka tavoitteena on parantaa brändien turvallisuutta ja median vastuullisuutta mainonnassa.

https://www.wsj.com/articles/marketers-extend-their-social-media-scrutiny-beyond-facebook-11597312800?mod=searchresults&page=1&pos=1

Sosiaalisten medioiden auditointi perustuu Mediabrandsin julkaisemiin median vastuullisuusperiaatteisiin, jotka on suunnattu turvaamaan brändejä ja brändien tarjoamia yhteisöjä, painottaen haitallisen sisällön vaikutuksia ja arvioiden eri somealustojen vastuullisuuskäytäntöjä ja niiden toteutumista.

Media Responsible Auditissa arvioitiin kattavasti kaikki tärkeimmät some-alustat (FB, LinkedIn, Pinterest, Reddit, Snapchat, TikTok, Twicht, Twitter ja Youtube) 10 periaatetta vasten, jotta saatiin selville tämän hetkinen tilanne kanavien vastuullisuudesta jokaista periaatetta kohtaan.

Auditointi sisältää 250 kysymystä ja keskittyy luomaan parhaan benchmarkin siitä, millaiselta vastuullinen somealusta näyttää.

”Tämä auditointi osoittaa, että kaikilla sosiaalisilla alustoilla on vielä tekemistä mediavastuullisuuden näkökulmasta ja että jokaisen alustan täytyy ansaita paikkansa brändin markkinointisuunnitelmassa” , sanoo Elijah Harris, Global Head of Social, Mediabrands:n Performance- yksiköstä Reprisesta.

Auditoinnin tavoitteena on avata mainostajille ja kuluttajille medioiden läpinäkyvyyttä. Auditiointi ja median vastuullisuusperiaatteet toimivat työkaluina, joilla mainostajat voivat arvioida somealustojen vastuullisuusstandardeja ja seurata niiden toteutumista.

Sinua voisi myös kiinnostaa